NY HEMSIDA!


NU FINNS ALL INFORMATION SAMLAD PÅ ETT OCH SAMMA STÄLLE:

WWW.GARNLYCKA.SE

måndag 9 januari 2012

Rom byggdes inte på en dag...

....och inte heller min garnbutik. Efter att ha funderat fram och tillbaka i flera år kom det till slut ett beslut. "Nu kör vi". Eftersom det här varit min dröm i så många år måste jag ju testa hur det är.
Inte kan jag när jag ska summera mitt liv sitta där och undra hur det hade varit att ha en garnbutik?! Nu eller aldrig!
Så tog det tid innan bygglovet var inlämnat och ännu längre tid innan vi fick besked. Så med ungefär ett års försening är vi äntligen på gång.
Patrik och grannen Marcus har fixat platsen där huset ska stå, jag tror dock att mitt andra projekt: Syrénbersån , måste flyttas. Annars lär den hamna under huset och där har vi ju varken glädje eller nytta av den!



Huset är beställt, fönsterna är omplacerade och det blir en röd dörr på huset.
Vintern är fortfarande mild och det gläder mig för om det håller sig såhär kommer huset att kunna levereras lite tidigare.
Under tiden fixar vi med en massa andra saker till huset, hyllor, garnleverantörer osv. Dessutom måste jag ju planera ny plats till min syrénberså! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar