NY HEMSIDA!


NU FINNS ALL INFORMATION SAMLAD PÅ ETT OCH SAMMA STÄLLE:

WWW.GARNLYCKA.SE

måndag 16 april 2012

Nyheter på gång in i butiken!

I helgen har jag varit på Garnmässa i Göteborg! Rena rama himmelriket för en Garn-nörd som jag!
Naturligtvis shoppade jag lite!
Bland annat köpte jag de här härliga bollarna som blir alldeles unika halsdukar!

Först till kvarn gäller! Två är redan sålda!
Men det kommer mera kul! Bland annat kommer det härvor i de mest glassiga färgerna! Cerise/limegrönt och Orange/cerise. Dessa kan man göra både raka och trekantiga sjalar av. Passar fint till både stickare och virkare!

Jag har beställt hem ett alldeles ljuvligt mohairgarn i fyra färger; rosa, grön, natur och en färg till som jag glömt just nu!

Dessutom kommer det ett Kashmirgarn till de mjukaste strumpor eller handledsvärmare! De kommer i sex olika färger. Vilka det blir får bli en överraskning! (för jag har helt glömt bort vilka färger jag beställde!, hihi!)

Nyhet till alla er som älskar att sticka strumpor men avskyr att hålla redan på strumpstickorna!
Det kommer små rundstickor! 23 cm långa. Bambu, ergonomiska! Jag ser hur ni alla gör vågen av glädje! :) Det gör jag i varje fall!

Det efterlängtade volangsjalgarnet är på väg- de kommer i maj månad och så fort jag har det hemma blir det en trevlig work shop på detta tema! Medan du väntar kan du göra en snabbgjord trekantssjal av valfritt garn. Med stora stickor går det i ett rasande tempo!

Varmt välkommen till Garnlycka!
/petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar